Kartteam

Het Calandlyceum heeft een eigen kart. Die rijdt niet op brandstof, maar op stroom. Je hoort hem daarom niet, maar hij gaat toch heel snel!

De kart is prachtig lesmateriaal, want er valt van alles aan te doen: elektriciteit berekenen, zwaartepunten vaststellen, wegligging verbeteren, energie terugwinnen, noem maar op. Allemaal zaken die bij het technasium passen. Ook voor de meesterpoef (eindexamenjaar) biedt de kart talrijke mogelijkheden.

En hoe cool is het om te gaan karten? Dat doen we in de First Electro League (FEL), een competitie voor scholieren en studenten. Er wordt gekart tijdens meerdere races per jaar op plekken door heel Nederland.

Het team
In het kartteam zitten leerlingen van het hele technasium. Het team bestaat uit coureurs, monteurs, een teamleider en PR-medewerkers (voor publiciteit en sponsoring). Het kartteam, met de bijbehorende kennis, wordt elk jaar als lesmateriaal doorgegeven aan volgende ‘generaties’ leerlingen

Zelf voor sponsoring zorgen
Het team werft zelf inkomsten, onder meer om onderdelen, stickers en teamkleding aan te schaffen. Zaken die zij nodig hebben voor technische innovaties aan de kart en natuurlijk het vervoer naar de wedstrijden.

Steun het kartteam
Wil je het kartteam steunen als donateur of sponsor dan kan dat! Graag zelfs want met elke euro help je de leerlingen om veel leren, bijvoorbeeld over technische innovaties en marketing. Het kartteam wordt op dit moment ondersteund door meerdere sponsoren. U bent dus in goed gezelschap als u mee wilt helpen.
Voor de mogelijkheden kun je mailen naar kartteam@calandlyceum.nl.